Pár slov

Od Anna - neděle, ledna 24, 2016


Tak kde začít? Leden. Leden pro mě začal jako každý rok týdny starostí. Byly to pro mě týdny stresů z polololetních testů, neprospané noci, nervozita. Vždy si přeju, aby to už bylo všechno za mnou..

Hned v prvním týdnu pololetních testů jsem dělala zkoušky na střední školu grafickou, na fotografický obor. Jak už jistě víte z mých předchozích článků, do této školy jsem se opravdu chtěla dostat. A tak nastal 11. leden, den D. Nervózně jsem přišla v 7:30 do grafické školy, kde nám dali rozpis celého dne. Za úkol bylo fotit, kreslit, předvést svůj talent. Ze svých výsledků jsem měla dobrý pocit, opravdu. Opak byl ale pravdou, nedostala jsem se. Zřejmě tato škola ve mně talent neuviděla. Ale víte co je fajn? Šla jsem do toho s vyrovnaným přístupem, nic jsem od toho neočekávala. Možná proto jsem to přijmula tak snadno. To, že mi pár lidí řeklo, že na to nemám mě přece neodradí toho, abych přestala? Naopak! Dalo mi to jakési odhodlání, jít si za svými sny, pokračovat v tom, co mě doopravdy baví.

 Jedna z mých kreseb, které jsem podávala na grafickou školu

Tentýž týden jsem se rozhodla, že zkusím jinou střední školu, též s uměleckým zaměřením, ale v oboru mediální grafiky. Světe div se, na tuto školu mě přijali. Nechávám svému životu volný průběh. Věřím, že tak se to stát mělo a stalo se. Věřím, že vše se děje z nějakého důvodu. Tato škola je zaměřená především na práci s programy jako je photoshop, naučím se pracovat s fotografiemi, grafikou. Konečně se naplno začnu věnovat něčemu co mě baví.

Je to docela bláznivé, za posledních pět let to pro mě už bude 3. škola, kterou změním. Asi si říkáte proč nezůstanu na jediné škole, proč si vše tak komplikuji, nebo proč jsem jednoduše nezůstala na základní škole a pak se nerozhodla odejít na střední? 
Upřímně? Kdybych se mohla vrátit v čase, nic bych nezměnila. Jelikož všechny tyto školy, všichni tito lidé, které jsem za ty roky poznala, tvoří mě, toho člověka, kterým jsem dnes.

S mojí aktuální třídou už jsem přes dva a půl roku. První dva roky byly jako horská dráha, chvíli všechno bylo v pohodě, ale pak tu byla období, kdy to bylo naprosto k nevydržení. Denně jsem opočítávala minuty do konce hodiny, chtěla jsem co nejrychleji pryč. Poté, co skončilo léto 2015 se najednou vše změnilo. Naše třída se zmenšila, odešlo 8 lidí a nás zbylo 16. Musím říct, že zmenšení naší třídě neskutečně prospělo. Já jsem vždy zastánce názoru, čím méně lidí, tím "lehčí" je na něčem se shodnout. A tak jsem v září nastoupila do školy a sedla si s Honzou,  s mým nejlepším kamarádem a spolusedícím v jednom. Opravdu bych každému přála kamaráda jako je on, za celý tento půlrok jsem měla šanci ho poznat mnohem blíž a nestačím se divit, jak moc jsme si oba podobní.  Nepamatuju si den, kdy bych se alespoň jednou nezasmála a za to mu patří jedno velké díky. Občas mě sice udivoval jak moc dokáže být padlý na hlavu, ale myslím, že to i já, hehe.


Následující týden pro mě bude poslední, poslední týden s mojí třídou. Jsem z toho smutná, ale tak, život jde dál a lidé s nimi. S lidmi které mám ráda se přece mohu vídat i bez školy. 
A Abych taky něco řekla k mé škole, není špatná, vůbec ne. Hlavně když chcete žít či studovat v Německu, v tom případě je ideální. Já však žít v Německu neplánuji a zabývat se předměty, které nikdy nevyužiju jsou pro mě doslova ztráta času. Myslím si, že pro mě již zaměřená škola bude mít mnohem větší smysl než gymnázium. A proto říkám, je na čase jít dál, pohnout se z místa. Čeká mě další životní kapitola

  • Sdílej:

Taky se ti může líbit

2 komentářů

  1. Přijde mi krásné, že se sebou nenecháváš kolem všechno jen vláčet, že se snažíš změnit to, co ti zbytečně ubírá sílu a životní energii - jako třeba školu. Nebo alespoň mi to z tvých článků přijde. Je spousta lidí, kteří by si prostě jen stěžovali, ale neudělali pro změnu nic. Jsi mou inspirací, doufám, že se ti bude už jen dařit. Že opravdu přijdou jen ty nejlepší věci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, mysím si, že změna školy (především když už jsem našla samu sebe) pro mě bude to nejlepší. Nechce se mi sedět na jednom místě a jentak ztrácet čas, je na čase vše vzít do vlastních rukou. A moc ti děkuji za krásná slova! :)

      Vymazat